Ante o próximo período vacacional

A Policía Nacional xunto a Confianza En liña e Airbnb alertan para evitar a fraude ante estafas en alugueres vacacionais

Viaxar durante o período vacacional, segundo estudos realizados, sitúase como unha prioridade de gasto adicional para os españois por encima mesmo doutras preferencias de lecer

Seguir determinados consellos como evitar acceder a ligazóns web que non esperamos, sospeitar de ofertas demasiado económicas ou depósitos demasiado altos, así como elixir adecuadamente o método de pago, poden evitar que sexamos vítimas deste tipo de estafas

12/06/23

A Policía Nacional xunto a Confianza En liña e Aribnb alertan para evitar a fraude ante estafas en alugueres vacacionais ante a chegada das vacacións estivais. Segundo estudos, viaxar durante o período vacacional sitúanse como unha prioridade de gasto adicional para os españois por encima mesmo doutras preferencias de lecer. Seguir determinadas pautas á hora de alugar paquetes vacacionais pode evitar converterse en vítimas deste tipo de estafas.

Unha enquisa encargada pola compañía Airbnb revelou que 6 de cada 10 clientes recoñecen que durante o último ano volvéronse máis selectivos e sensibles ao prezo dos alugueres vacacionais. Estes datos, xuntos con outros que revelou o estudo, establece un escenario no que posibles estafadores poden persuadir a potenciais viaxeiros para realizar pagos a través de transferencias bancarias mediante anuncios falsos, páxinas web clonadas ou chamadas telefónicas.

A maior demanda de reservas de estadías en Airbnb por parte dos viaxeiros españois ten lugar entre a segunda metade de xuño e a primeira semana de xullo. Para que as vacacións de verán non queden truncadas polo que parecía un ‘choio irresistible', a Policía Nacional, os expertos en seguridade en liña Confianza En liña e Airbnb uniron esforzos para compartir unha serie de pautas ou consellos para que os viaxeiros poidan reservar con seguridade.

Eses mesmos estudos revelan que os españois non renuncian ás vacacións ou ao turismo e que os viaxes se manteñen como principal prioridade de gasto adicional, mesmo por encima doutras actividades de lecer como a gastronomía ou a adquisición de bens de consumo.

Tamén se detecta que viaxar está por encima doutras preferencias de lecer e que un tres cuartas partes dos usuarios, especialmente os mozos, aseguran que tentarán aforrar ao reservar as súas escapadas estivais. Neste contexto os usuarios afirman, que chegado o momento, están dispostos a reservar impulsivamente ao ver o prezo se iso significa pagar menos e que estarían dispostos a asumir riscos á hora do pago aboando o custo por trasferencia fóra da plataforma.

Consellos para evitar caer nunha estafa

Para evitar ser vítima dalgunhas das modalidades de estafa que poden darse á hora de reservar unhas vacacións a través da web ou por medio de aplicacións móbiles, Policía Nacional e Confianza En liña achegan unha serie de pautas a ter en conta:

• Non cliquear en ligazóns que non esperas. Débense detectar posibles correos electrónicos, páxinas web, mensaxes de texto ou publicacións en redes sociais que poden conter ligazóns que redirixen a sitios web deseñados para asemellarse a portais cos que o usuario pode estar familiarizado.

• Desconfía das ofertas sospechosamente baratas ou da esixencia de depósitos altos. Se unha oferta ou promoción parece demasiado boa para ser verdade podería ser unha estafa, débese desconfiar das ofertas que combinan prezos excesivamente baixos con imaxes ou aloxamentos moi atractivos. Podemos avaliar a experiencia doutros usuarios lendo atentamente os comentarios sobre o aloxamento, así como comprobar que a identidade do anfitrión e outros datos da conta foron verificados ou confirmados.

• Paga con cartón e a través da plataforma. Débese prestar especial atención se nos propoñen realizar o pago fóra da plataforma ou a través de empresas dedicadas ao envío de diñeiro, cheques bancarios ou xiros postais.

Á hora de reservar a través de Airbnb, tamén se recomenda:

• Permanecer en Airbnb parar reservar, pagar e comunicarche. As estadías sempre deber reservarse e pagarse a través da plataforma para aproveitar os procesos seguros, as políticas de reembolso e a asistencia en Airbnb. Se alguén che pide que saias da plataforma notifícao.

• Verifica a ligazón da web. Antes de realizar pagos en liña ou proporcionar calquera información confidencial, utiliza a aplicación de Airbnb ou accede directamente ao sitio web www.airbnb.es.

• Informa os problemas de inmediato. O equipo de Soporte da Comunidade en Airbnb está dispoñible as 24 horas do día, o sete días da semana para axudar. Se crees que fuches vítima dunha estafa, ponche en contacto co teu banco, xa que poderían axudarche a recuperar o diñeiro.

Algunhas indicacións para detectar posibles estafadores

Á hora de alugar paquetes vacacionais hai algúns patróns comúns que poden indicarnos que nos atopamos ante posibles estafadores:

• Adoita dicir que está no estranxeiro. Xa sexa español ou estranxeiro, tende a afirmar que non vive preto. Pode dar máis explicacións para demostralo e mesmo pedir unha transferencia internacional.

• Demasiado profesional. Podería tentar roubarche a identidade enviándoche un contrato de aluguer e solicitando unha copia do DNI mesmo nunha fase inicial da reserva.

• Sempre ten présa. Tentará conseguir unha resposta rápida dándoche un prazo de 24 horas ou afirmando ter outros hóspedes a piques de reservar.

• Pide o pago dun depósito por adiantado. Pode pedirche que realices unha transferencia bancaria para asegurar a reserva, prometendo reembolsar o diñeiro se non funciona.

• Menciona que traballa para unha compañía oficial. Para que te sintas seguro, pode afirmar estar asociado cunha empresa lexítima como Airbnb.