Operación conxunta da Policía Nacional e a Policía de Romanía

Detidas 21 persoas e recuperados 24 vehículos de alta gama nunha operación contra o tráfico ilícito de vehículos

Os membros da organización, fortemente estruturada, apropiábanse indebidamente de vehículos en España, falsificaban a súa documentación e vendíanos de forma fraudulenta en Romanía, Francia, Alemaña e Portugal

Foron detidas sete persoas en Romanía e 14 en España, entre elas o líder da organización que conseguira escapar nun primeiro momento

Interviñéronse 16 vehículos en Romanía e 8 en España, cuxo valor ascende a 1.000.000 de euros, ademais de permisos de conducir españois falsificados, placas de matrícula e útiles para o roubo e a falsificación

24/08/23

Axentes da Policía Nacional, nunha operación conxunta coa Policía de Romanía, detiveron a 21 persoas e recuperado 24 vehículos de alta gama nunha operación contra o tráfico ilícito de vehículos. Os membros da organización, fortemente estruturada, apropiábanse de forma indebida de vehículos en España, falsificaban a súa documentación e vendíanos de forma fraudulenta en terceiros países, principalmente en Romanía. Foron detidas sete persoas en Romanía e 14 en España –Barcelona, Lérida e Madrid-, entre elas o líder da organización, ao que se detivo en Alcalá de Henares e que conseguira escapar nun primeiro momento. Interviñéronse 16 vehículos en Romanía e 8 en España por un valor que ascende a 1.000.000 de euros ademais de permisos de conducir españois falsificados, placas de matrícula, útiles para o roubo e a falsificación, entre outros

A forma de actuar desta organización consistía na compra de vehículos tanto a empresas como a particulares mediante financiamento, utilizando a mulas “” ou persoas dedicadas a este labor. A medida que foron avanzando na especialización, os membros do grupo comezaron a crear empresas ficticias coa finalidade de acceder ao financiamento de frotas de vehículos, algúns de alta gama, para evadir os mecanismos de detección da fraude das empresas financeiras.

Unha vez que os vehículos estaban en poder da organización, realizaban a falsificación dos documentos necesarios e trasladábanos a terceiros países como Romanía, Francia, Alemaña e Portugal, onde eran adquiridos por compradores de boa fe. Desta maneira os membros da organización causaban un dobre prexuízo, por unha banda ás entidades financeiras ás que non pagaban as cotas, e por outro aos compradores que adquirían un vehículo de orixe ilícita sen ser conscientes diso.

Cinco grupos de roles

A organización estaba fortemente estruturada en cinco grupos de roles. Por unha banda estaban os captadores, cuxo labor era o de buscar ás “mulas”, encargadas á súa vez da adquisición dos vehículos ao seu nome ou ao de empresas e sociedades ficticias. Nun terceiro nivel atopábanse as persoas que se dedicaban a falsificar a documentación dos vehículos e das sociedades utilizadas. Ademais, o grupo criminal contaba con condutores que coñecían vías e estradas secundarias na ruta entre España e Romanía e así evitaban posibles controis en estradas principais. Por último estábanse os vendedores que recibían os coches en Romanía, matriculábanos utilizando documentación falsa, e vendíanos.

Nunha primeira fase, tras meses de estreito traballo entre a Policía de España e Romanía, detívose en España –en Barcelona, Lérida e Madrid- a 13 integrantes da organización. Posteriormente, os investigadores trasladáronse a Romanía onde se arrestou a outro sete membros da organización, dos que catro ingresaron en prisión provisional.

O líder da organización foi detido en Alcalá de Henares

Con todo, o líder da organización logrou fuxir e abandonou o país, polo que as autoridades romanesas emitiron contra el unha Orde Europea de Detención para a Extradición. Os investigadores obtiveron informacións de que o xefe do grupo podería atoparse en España, polo que se iniciaron as xestións para a súa localización, que se produciu no municipio madrileño de Alcalá de Henares, onde foi detido.

Entre os dous países interviñéronse 24 vehículos -16 en Romanía e oito en España- cuxo valor venal ascende a 1.000.000 euros ademais de permisos de conducir españois falsificados, numerosas placas de matrícula, gran cantidade de documentación sobre vehículos, útiles para o roubo e falsificación posterior dos mesmos e diñeiro en efectivo.