Operación conxunta da Policía Nacional e o Servizo Secreto de *EEUU

Desarticulada unha organización criminal internacional que defraudou máis de 5.000.000 de euros a través dunha sofisticada *ciberestafa

Os investigados solicitaban datos sensibles das vítimas mediante técnicas de enxeñaría social, *phishing e *smishing e, posteriormente, telefonábanas (*vishing) enmascarando as chamadas (*spoofing) para obter o resto de información necesaria para materializar as estafas

Unha vez que o diñeiro defraudado entraba nas contas bancarias creadas pola organización (crearan máis de 100) os seus membros extraíano en caixeiros automáticos, enviábano ao estranxeiro mediante novas transferencias, ou o convertían en *criptoactivos

A investigación contou co apoio de *EUROJUST, que foi determinante para que as autoridades policiais e xudiciais de *EEUU, *Panamá e España traballasen de forma conxunta

Hai nove persoas detidas –oito en Madrid e unha en Miami- e incautáronse obxectos de gran valor, entre os que se atopan reloxos de alta gama taxados en 200.000 euros, e conxelaron activos por máis de medio millón de euros

11/02/23

Axentes da Policía Nacional, nunha operación conxunta co Servizo Secreto de *EEUU, desarticularon unha organización criminal internacional asentada en Madrid especializada na comisión de estafas en liña. Hai oito persoas detidas en España e unha en Miami (*EEUU), de diferentes nacionalidades, presuntamente dedicadas a estafar a empresas e cidadáns americanos. A armazón abriu máis de 100 contas bancarias en España nas que, en menos dun ano, recibiron preto de 5.000.000 de euros das vítimas. A investigación contou co apoio de *EUROJUST, que foi determinante para que as autoridades policiais e xudiciais de *EEUU, *Panamá e España traballasen de forma conxunta. Os axentes incautaron obxectos de gran valor, entre os que se atopan reloxos de alta gama taxados en 200.000 euros, e conxelaron activos por máis de medio millón de euros.

<*p>A *investigaci&*oacute;*n se *inici&*oacute; a *ra&*iacute;*z dunha denuncia presentada por un procesador de cartóns debido á *utilizaci&*oacute;*n fraudulenta de dúas dos seus cartóns, pertencentes a un cidadán estadounidense, nun luxoso establecemento comercial de Madrid. A compra se *realiz&*oacute; en liña, se ben a recollida se *efectu&*oacute; no local, reclamando o titular do cartón transaccións por un importe de *m&*aacute;s de 20.000 euros. <*p>Realizadas as primeiras xestións, os axentes da Unidade Central de C*iberdelincuencia identificaron unha *metodolog&*iacute;a delituosa complexa que se *extend&*iacute;á distintos *pa&*iacute;*ses e *m&*uacute;*ltiples *v&*iacute;*ctimas e que, *adem&*aacute;s, *hab&*iacute;a xerado millóns de euros de fraude. <*h3 *class="*display-*4Serif">Mediante *t&*eacute;*cnicas de *ingenier&*iacute;a social, *phishing e *smishing roubaban datos sensibles <*p>As pescudas acreditaron que, nunha primeira fase, os investigados utilizaban *t&*eacute;*cnicas de *ingenier&*iacute;a social, *phishing e *smishing para solicitar datos sensibles de *v&*iacute;*ctimas potenciais &*ndash;persoas *f&*iacute;*sicas e empresas norteamericanas- relacionados cos seus activos financeiros. <*p>Posteriormente, telefonábanas (*vishing) enmascarando as chamadas (*spoofing) para obter o resto de *informaci&*oacute;*n necesaria para materializar as estafas mediante compras a *trav&*eacute;s de internet, ou realizando transferencias desde as contas das *v&*iacute;*ctimas a outras controladas pola *organizaci&*oacute;*n desde *Espa&*ntilde;a. En ocasións mesmo se chegaron a detectar chamadas a tres, de forma que o estafador interactuaba *simult&*aacute;*neamente coa *v&*iacute;*ctima e coa súa entidade financeira norteamericana para achegar os *c&*oacute;*digos de *verificaci&*oacute;*n e *autorizaci&*oacute;*n das transaccións que necesitaba para executar as operacións. <*p>Co avance da *investigaci&*oacute;*n, os axentes identificaron ao *l&*iacute;*der, e principal investigado, da *organizaci&*oacute;*n criminal. Tratábase dun cidadán *nicarag&*uuml;*ense, sen arraigamento en *Espa&*ntilde;a e *reci&*eacute;*n chegado ao noso *pa&*iacute;s desde *Panam&*aacute;, cun elevado nivel de vida. <*h3 *class="*display-*4Serif">Crearon *m&*aacute;s de 100 contas bancarias nas que recibiron 5.000.000 de euros das *v&*iacute;*ctimas en menos dun a&*ntilde;ou <*p>Nas contas bancarias controladas polos investigados -que resultaron ser *m&*aacute;s de 100- recibiron preto de 5.000.000 de euros en menos dun a&*ntilde;ou; se ben, froito da *cooperaci&*oacute;*n policial internacional, existen indicios que apuntan a que esas cifras poden ser maiores (*m&*aacute;s de 200 empresas e persoas estafadas e unha fraude que superar&*iacute;aos 7.000.000 de euros). Unha vez que o diñeiro entraba nas súas contas, o extra&*iacute;*an en caixeiros *autom&*aacute;*ticos, #enviar ao estranxeiro mediante novas transferencias, ou ben o *convert&*iacute;*an en *criptoactivos. <*p>O principal investigado, que *hac&*iacute;a uso de numerosa *documentaci&*oacute;*n falsa para actuar con maior impunidade, era quen controlaba de forma directa as contas bancarias abertas en *Espa&*ntilde;a. Con todo, &*eacute;*l non era titular das mesmas, xa que as *abr&*iacute;á nome de terceiras persoas; unhas traballaban directamente con &*eacute;*l, e a outras as captaba (para abrir contas en liña) normalmente entre persoas con baixos recursos ou indixentes. <*h3 *class="*display-*4Serif">Gran mobilidade *geogr&*aacute;*fica e alto nivel de vida dos seus membros <*p>Nas contas bancarias abertas no noso *pa&*iacute;s *recib&*iacute;*an os fondos fraudulentos que lles *permit&*iacute;*an levar un alto nivel de vida. Neste sentido, alugaban *veh&*iacute;cus de alta gama, *as&*iacute; como hoteis e vivendas en zonas residenciais exclusivas por todo o territorio nacional. <*p>Os axentes acreditaron unha gran mobilidade *geogr&*aacute;*fica dos membros da *organizaci&*oacute;*n. Detectaron numerosas viaxes por parte da parella do principal investigado e os seus familiares desde *EEUU ata distintas cidades *espa&*ntilde;ondas -Madrid, Barcelona, Mallorca, Eivissa e *M&*aacute;*laga- co fin de realizar un &*ldquo;turismo comercial&*rdquo;. Así mesmo, observaron que viaxaban polas principais capitais europeas -como &*Aacute;*msterdam, Par&*iacute;s ou Londres- onde *adquir&*iacute;*an produtos de moda e *joyer&*iacute;a de gran valor e *abr&*iacute;*an contas bancarias. <*h3 *class="*display-*4Serif">*Investigaci&*oacute;*n conxunta co Servizo Secreto de *EEUU apoiada por *EUROJUST <*p>A *investigaci&*oacute;*n -que foi levada a cabo por expertos na loita contra a *ciberdelincencia da *Polic&*iacute;a Nacional xunto ao Servizo Secreto dos Estados Unidos a *trav&*eacute;s da Oficina de Ligazón da Embaixada de *EEUU en Madrid- permitiu identificar ás *v&*iacute;*ctimas en *EEUU e relacionalas coas actividades delituosas realizadas desde *Espa&*ntilde;a. <*p>*Adem&*aacute;s, o apoio de *EUROJUST foi determinante para que as autoridades policiais e xudiciais de *EEUU, *Panam&*aacute; e *Espa&*ntilde;a traballasen de forma conxunta e puidésense realizar rexistros *simult&*aacute;*neos en Miami e Madrid. <*p>A *operaci&*oacute;*n permitiu a completa *desarticulaci&*oacute;*n da *organizaci&*oacute;*n criminal, coa *detenci&*oacute;*n de todos os seus membros &*ndash;oito en Madrid e un en Miami- e a *incautaci&*oacute;*n de numerosos obxectos de cuantioso valor. Por outra banda, os axentes *tambi&*eacute;*n bloquearon 74 contas bancarias, conxelando activos por *m&*aacute;s de 500.000 euros. No domicilio rexistrado localizaron unha zona onde almacenaban a *mercanc&*iacute;a adquirida de forma fraudulenta ou a *trav&*eacute;s dos fondos provenientes das estafas, de tal forma que *parec&*iacute;a unha tenda de *art&*iacute;cus de luxo. <*p>Froito dos rexistros realizados, os axentes interviñeron 9 reloxos de alta gama -algúns deles taxados polas marcadas en preto de 200.000 euros-, numerosas xoias, 44 *tel&*eacute;*fonos *m&*oacute;*viles, 4 computadores *port&*aacute;*tiles e 3 de sobremesa, 3 *tablets e 3 monitores. *Adem&*aacute;s, *tambi&*eacute;*n localizaron sacos de roupa e zapatillas de distintas marcas de luxo, abundante *documentaci&*oacute;*n e cartóns bancarios, unha pistola de aire comprimido e 8 pasaportes e documentos de identidade falsos. <*h3 *class="*display-*4Serif">#*UnoDeCadaCincoDelitos: cámpaa&*ntilde;a do Ministerio do Interior contra a *ciberdelincuencia <*p>Esta mesma semana o Ministerio do Interior puxo en marcha unha campa&*ntilde;a para facer fronte ao incremento da *cibercriminalidad rexistrada en *Espa&*ntilde;a. Hoxe, un de cada cinco delitos en *Espa&*ntilde;a cométese na rede. <*p>En 2022 producíronse un total 375.506 *ciberdelitos, un 72% *m&*aacute;s que os rexistrados en 2019, incremento que se eleva ata o 352% se a *comparaci&*oacute;*n realízase respecto de 2015. <*p>O obxectivo desta campa&*ntilde;a é a *concienciaci&*oacute;*n e *sensibilizaci&*oacute;*n cidadá sobre os tipos de *ciberdelitos *m&*aacute;s comúns, apelando á necesidade de *autoprotecci&*oacute;*n, xerar unha *predisposici&*oacute;*n a denunciar, e incrementar a confianza cidadá nas Forzas e Corpos de Seguridade do Estado como primeiro instrumento *p&*uacute;*blico de loita contra a *cibercriminalidad. Para iso, creouse a seguinte *p&*aacute;*gina web https://*unodecadacincodelitos.*com/ <*h3 *class="*display-*4Serif">Consellos da *Polic&*iacute;a Nacional para non ser *v&*iacute;*ctima dos ciberdelincuentes: <*p>&*bull; Comprobar o emisor das mensaxes ou chamadas recibidas. Existen foros onde se pode consultar se existen estafas relacionadas cos *n&*uacute;meros de *tel&*eacute;*fono que *est&*aacute;*n tentando porse en contacto connosco. <*p>&*bull; Non achegar datos persoais sen *cerciorarse de que se trata da entidade en *cuesti&*oacute;*n. A nosa entidade bancaria, *compa&*ntilde;&*iacute;a *telef&*oacute;*nica ou empresa de subministracións xa dispón destes datos, por tanto, nunca nos/nolos vai a pedir. <*p>&*bull; Non facilitar nunca *informaci&*oacute;*n de cartóns, documentos de identidade, *declaraci&*oacute;*n da renda, *n&*oacute;minas, nomes de usuario, claves e *contrase&*ntilde;*as. <*p>&*bull; Non aceptar, en *ning&*uacute;*n caso, as condicións que ofrezan nunha mesma chamada ou *comunicaci&*oacute;*n. Solicitar que nos/nos remitan a *documentaci&*oacute;*n para o seu estudo ou emprazar a que nos/nos realicen unha segunda chamada para que poidamos facer comprobacións. <*p>&*bull; Non *clicar nas ligazóns das mensaxes de texto que nos/nos *env&*iacute;en e, no caso das contas bancarias, acceder sempre a *trav&*eacute;s da *aplicaci&*oacute;*n que nos/nos facilitan as entidades financeiras, *compa&*ntilde;&*iacute;*as *telef&*oacute;*nicas ou empresas de subministración. <*p>&*bull; Desconfiar se o interlocutor ponnos continuamente en espera, cada vez que lle achegamos un dato que previamente nos/nos solicitou, porque pode estar a realizar unha &*ldquo;chamada a tres&*rdquo; para autorizar unha transferencia de fondos nese mesmo momento. <*p>&*nbsp;