Centro de operacións nun domicilio da provincia de Barcelona

La Policía Nacional detiene a una pareja de cibercriminales dedicados a estafar mediante la técnica de smishing

 Contrataron *fraudulentamente 431 liñas de telefonía móbil mediante o envío de máis de 790.000 mensaxes de texto fraudulentos provocando un prexuízo económico á compañía telefónica máis de 15.700 euros  Posteriormente compraban material electrónico – ferros de peiteado profesional e consolas- que vendían en plataformas de compravenda para *blanquear o diñeiro obtido con estas estafas  Impútanselles os delitos de estafa e falsidade documental e no rexistro interviñéronse 75 dispositivos móbiles, 11.050 euros en cupóns de cartóns *criptoactivos, 1.150 euros, 17 *videoconsolas e gran cantidade de documentación falsa

06/12/25

<*p>Axentes da *Polic&*iacute;a Nacional detiveron en Barcelona a dúas persoas dedicadas a falsificar documentos oficiais para dar de alta *l&*iacute;*neas *telef&*oacute;*nicas enviando mensaxes de texto de maneira masiva coa finalidade de estafar. Coas ganancias obtidas compraban produtos *electr&*oacute;*nicos que *vend&*iacute;*an en aplicacións de segunda man para *blanquear&*nbsp; os beneficios. No centro de operacións instalado nun domicilio de Barcelona atopáronse 75 terminais *m&*oacute;*viles, 11.050 euros en cupóns de cartóns de *criptomonedas, 1.150 euros, 17 consolas e *documentaci&*oacute;*n falsa. <*p>&*nbsp; <*p>*Multicargadores para conectar *m&*uacute;*ltiples dispositivos *simult&*aacute;*neamente <*p>&*nbsp; <*p>A *investigaci&*oacute;*n se *inici&*oacute; a mediados deste a&*ntilde;ou cando se *recibi&*oacute; a denuncia dun provedor de servizos de *telefon&*iacute;a *m&*oacute;*vil alertando de gran cantidade de contratacións de *l&*iacute;*neas *m&*oacute;*viles de maneira irregular. <*p>&*nbsp; <*p>Tras varias investigacións os axentes lograron determinar que *hab&*iacute;a dúas persoas que se dedicaban a realizar campa&*ntilde;*as masivas de *smishing desde unha vivenda da provincia de Barcelona. *Hab&*iacute;*an instalado un centro de operacións con gran cantidade de cargadores para poder conectar ao mesmo tempo *m&*uacute;*ltiples dispositivos e *as&*iacute; poder realizar a súa actividade delituosa sen ningunha *limitaci&*oacute;*n. <*p>&*nbsp; <*p>Avanzada a *investigaci&*oacute;*n descubriron que, tras falsificar documentos oficiais para dar de alta 431 *l&*iacute;*neas *telef&*oacute;*nicas, chegaron a enviar *m&*aacute;s de 790.000 mensaxes de texto a un *n&*uacute;mero indeterminado de *v&*iacute;*ctimas elixidas o azar.&*nbsp; Todo iso produciu un prexuízo *econ&*oacute;mico para a *compa&*ntilde;&*iacute;a de *m&*aacute;s de 15.700 euros en concepto de custos de *env&*iacute;ou e *interconexi&*oacute;*n. <*p>&*nbsp; <*p>Venda de material *electr&*oacute;*nico en *p&*aacute;*ginas de segunda man <*p>&*nbsp; <*p>Co beneficio obtido con esta *t&*eacute;*cnica compraban *videoconsolas e ferros de peiteado profesionais, as cales pon&*iacute;*an á venda en plataformas de produtos de segunda man para poder *blanquear o beneficio *econ&*oacute;mico obtido. <*p>&*nbsp; <*p>Unha vez identificados os *ciberestafadores e localizado o centro de operacións, se *estableci&*oacute; un dispositivo policial a finais do pasado mes de novembro que *culmin&*oacute; coa *detenci&*oacute;*n dun home e unha muller que pasaron a *disposici&*oacute;*n da autoridade xudicial como presuntos responsables dos delitos de estafa e falsidade documental. <*p>&*nbsp; <*p>No rexistro realizado interviñéronse 75 dispositivos *m&*oacute;*viles, 1.150 euros, 17 *videoconsolas e gran cantidade de *documentaci&*oacute;*n falsa. *Adem&*aacute;s os investigadores comprobaron que *mov&*iacute;*an o diñeiro estafado por *criptomonedas incautando *tambi&*eacute;*n *m&*aacute;s de 10.000 euros en cartóns de *criptoactivos. <*p>&*nbsp; <*p>Consellos da *Polic&*iacute;a Nacional para non caer nestas *ciberestafas: <*p>&*nbsp; <*p>&*middot;&*nbsp; Comprobar o emisor das mensaxes ou chamadas recibidas. Existen foros onde se pode consultar se existen estafas relacionadas cos *n&*uacute;meros de *tel&*eacute;*fono que *est&*aacute;*n tentando porse en contacto connosco. <*p>&*nbsp; <*p>&*middot;&*nbsp; Non achegar datos persoais sen *cerciorarse de que se trata da entidade en *cuesti&*oacute;*n. A nosa entidade bancaria, *compa&*ntilde;&*iacute;a *telef&*oacute;*nica ou empresa de subministracións xa dispón destes datos, por tanto, nunca nos/nolos vai a pedir. <*p>&*nbsp; <*p>&*middot;&*nbsp; Non facilitar nunca *informaci&*oacute;*n de cartóns, documentos de identidade, *declaraci&*oacute;*n da renda, *n&*oacute;minas, nomes de usuario, claves e *contrase&*ntilde;*as. <*p>&*nbsp; <*p>&*middot;&*nbsp; Non aceptar, en *ning&*uacute;*n caso, as condicións que ofrezan nunha mesma chamada ou *comunicaci&*oacute;*n. Solicitar que nos/nos remitan a *documentaci&*oacute;*n para o seu estudo ou emprazar a que nos/nos realicen unha segunda chamada para que poidamos facer comprobacións. <*p>&*nbsp; <*p>&*middot;&*nbsp; &*nbsp;Non *clicar nas ligazóns das mensaxes de texto que nos/nos *env&*iacute;en e, no caso das contas bancarias, acceder sempre a *trav&*eacute;s da *aplicaci&*oacute;*n que nos/nos facilitan as entidades financeiras, *compa&*ntilde;&*iacute;*as *telef&*oacute;*nicas ou empresas de subministración. <*p>&*nbsp; <*p>&*middot;&*nbsp; Desconfiar se o interlocutor ponnos continuamente en espera, cada vez que lle achegamos un dato que previamente nos/nos solicitou, porque pode estar a realizar unha &*ldquo;chamada a tres&*rdquo; para autorizar unha transferencia de fondos nese mesmo momento. <*p>&*nbsp; <*p>Modalidades de *ciberfraudes e consellos para evitalos con *micropodcast <*p>&*nbsp; <*p>Recentemente a *Polic&*iacute;a Nacional creou un espazo con *micropodcast na plataforma *Spotify nos que, en apenas un minuto, os axentes da Unidade Central de C*iberdelincuencia narran as *ciberestafas *m&*aacute;s comúns das que pode ser *v&*iacute;*ctima a *ciudadan&*iacute;a e sinxelos consellos para evitalas. <*p>&*nbsp; <*p>Ata o momento publicáronse catro episodios cos *ciberfraudes *m&*aacute;s habituais *skimming dixital, *phishing, a estafa dos *like, a estafa da chamada do falso empregado de banca e a estafa do amor. Todos os venres, neste novo formato, informarse&*aacute; das estafas *m&*aacute;s habituais que utilizan os ciberdelincuentes. A este programa de *Polic&*iacute;a Nacional pódese subscribir desde a ligazón: <*p>&*nbsp;https://*open.*spotify.*com/show/*2RPALyHIWFEnyfiBLe8S92?se=*WTnIl2N8RWWG2mfxIfte6w