Tivo lugar en Málaga

Desarticulada unha organización que estafou dous millóns de euros coa venda fraudulenta de bonos para estadías en hoteis

Detívose a oito persoas que operaban en todo o territorio nacional e identificáronse a máis de 300 persoas afectadas pola estafa

Realizaban campañas publicitarias agresivas para ofertar bonos de 40 noites de hotel e aplicaban a teoría de mercadotecnia de “o seis graos de separación” para chegar ao máximo número de posibles vítimas

Levouse a cabo a entrada e rexistro nos domicilios dos líderes da organización e do seu centro de operacións asentado en España, onde se descubriu que ían abrir novas “sedes” en Colombia e Perú

28/04/23

Axentes da Policía Nacional han desarticulado en Málaga unha organización que presuntamente estafou dous millóns de euros coa venda fraudulenta de bonos para estadías en hoteis. Arrestouse a oito persoas que operaban en todo o territorio nacional e identificáronse a máis de 300 persoas afectadas pola estafa. Realizaban agresivas campañas publicitarias para ofertar bonos de 40 noites de hotel e deste xeito chegar a máis vítimas.

Levouse a cabo a entrada e rexistro nos domicilios dos líderes da organización e do seu centro de operacións asentado en España, onde se descubriu que ían abrir novas “sedes” en Colombia e Perú.

As primeiras pescudas iniciáronse a principios de febreiro de 2022 cando os axentes tiveron coñecemento dos feitos tras identificar unha serie de axencias de viaxes dedicadas a realizar chamadas telefónicas a vítimas residentes en todo o territorio nacional. Nestas chamadas ofertaban bonos de 40 noites de hoteis nacionais e internacionais e realizaban os cobros durante o transcurso destas.

As vítimas que adquirían estes bonos pensaban que co seu mero pago poderían gozar das estadías de hotel sen realizar un rembolso extra adicional. Con todo, cando trataban de trocar o bono, só dábaselles a opción de facelo a través do teléfono de reservas da citada empresa, o cal non atendía ningunha reserva nin xestión, polo que os prexudicados terminaban por desistir no seu intento de gozar dos servizos.

Os membros da organización estaban especializados en técnicas de enxeñaría social para poder embaucar ás súas vítimas e conseguir o cobro fraudulento, tendo todo o proceso de venda perfectamente analizado e estudado, contando os empregados cun guión de como tiñan que actuar.

Durante as chamadas telefónicas nas que ofertaban o produto dunha maneira confusa, en ocasións omitiendo información relevante, indicaban ao potencial cliente que non podían interromperlles mentres se lles lía a parte legal dos servizos que ían contratar “”, a cal era extensa, co obxectivo de atafegar ás vítimas con moita información, impedindo así que as mesmas comprendesen a totalidade do servizo que estaban a pagar.

Operaban baixo “a teoría do seis graos de separación”

Ademais, conseguían enganar ás vítimas para que lles facilitasen non só os seus datos persoais, incluíndo a súa información bancaria, senón que os embaucaban co falso pretexto de que lles ían a entregar un agasallo se lles facilitaban os datos persoais dos seus amigos próximos, oscilando o número mínimo que debían facilitarlles entre 20-25 amigos por persoa, converténdose estes en futuras vítimas ás que estafar.

Desta maneira, puñan en práctica a estratexia de mercadotecnia coñecida como “A teoría do seis graos de separación”, onde calquera persoa pode estar conectada a outra persoa descoñecida situada nun punto ao azar do país, a través dunha cadea de coñecidos. Polo momento os investigadores puideron determinar que a organización criminal habería causado un prexuízo económico de máis de dous millóns de euros a máis de 300 vítimas.

A estrutura criminal utilizaba unha empresa matriz, situada na provincia de Málaga, coa finalidade de dar unha aparencia legal aos ingresos que percibían polas súas actividades delituosas e a través da cal foron creando diversos nomes comerciais, coas súas correspondentes páxinas web, para publicitar os seus servizos na web.

Futuras sedes en Colombia e Perú

Durante a operación detívose ao oito integrantes da organización, leváronse a cabo cinco entradas e rexistros nos que se interveu material informático e numerosa documentación, e bloqueáronse tres contas bancarias. A investigación, levada a cabo por axentes especializados da Unidade Central de Ciberdelincuencia e da Comisaría de Distrito Norte de Málaga, desmantelou o servizo fraudulento que levaban a cabo e impediu que abrisen novos centros de operacións en Colombia e Perú.