#Halloweensinfraude é o hashtag da Policía para alertar dos principais enganos en Internet

Consellos da Policía Nacional para non levarche sustos na Rede este Halloween

Utilización de cebos para conseguir que o usuario chame a teléfonos de alta tarificación ou se subscriba a servizos Premium; alugueres de vivendas inexistentes a prezos moi por baixo do mercado; herdanzas millonarias; noivas virtuais que necesitan diñeiro ou suplantaciones da identidade de bancos son algunhas das ciberestafas máis habituais que circulan na Internet

O sentido común e a desconfianza racional son as dúas elementais premisas para non caer en posibles trampas e evitar ser vítimas de fraudes, estafas ou enganos

A falta de corrección gramatical, as ligazóns con arquivo .exe ou o pedimento de claves e datos persoais son algunhas das claves para determinar que tras esa mensaxe escóndese unha fraude

31/10/15

A Policía Nacional alerta sobre os principais enganos en Internet e os consellos máis elementais para non levar un susto neste Halloween. Cebos para conseguir que o usuario chame a teléfonos de alta tarificación ou se subscriba a servizos Premium; alugueres de vivendas inexistentes a prezos moi por baixo do de mercado; aparentes choios en anuncios en liña entre particulares; herdanzas millonarias; noivas virtuais que necesitan diñeiro ou suplantaciones de identidade de bancos para obter contrasinais e outros datos son algunhas dos ciberestafas que utilizan técnicas de enxeñaría social para enganar ás súas vítimas.

O sentido común e a desconfianza racional ante ofertas "incriblemente boas", sondar na Rede para comparar e descubrir posibles trampas e seguir as recomendacións da Policía son algúns das pautas elementais para evitar ser vítimas de fraudes, estafas ou enganos. #Halloweensinfraude é o hashtag que se utilizará a través dos perfís en redes sociais da Policía para ofrecer consellos co fin de evitar sustos na Rede durante este Halloween.

O "pesadelo" dos cupóns desconto:

Trátase dunha fraude difundida a través de WhatsApp e SMS sobre supostas promocións de empresas por participar en "concursos". Para iso solicitan unha serie de datos, -como o nome, dirección ou teléfono-, e subscriben ao usuario a un servizo Premium a través do cal lle envían información sobre certos temas (xeralmente xogos e concursos), cobrando por cada SMS recibido. Outra posibilidade é que utilicen os datos facilitados para enviar información comercial, campañas de spam ou para facernos caer noutras campañas de phishing.Ademais, está a detectarse o uso de páxinas e apps patrocinadas nas redes sociais, para ter un maior eco, co gancho de supostos sorteos ou agasallos, nos que se distribúe malware. O uso de bots cunha ligazón acurtada e unha mensaxe atractiva que oculta un virus ou redirecciona é tamén frecuente na web 2.0.

Alugueres a prezos fantásticos:

Outra estafa habitual, sobre todo en vacacións, son os anuncios-estafa que alugan propiedades inexistentes a prezos fantásticos e piden o pago por adiantado, sen a posibilidade de ver o inmoble e coa desculpa de que o dono está fóra de España. Outra versión desta mesma modalidade é a venda de coches ou motos que están no estranxeiro, a prezos irrisorios e polas que tamén deben adiantar certa cantidade a través de medios de pago máis difíciles de rastrexar.

Herdanza dun país afastado:

Circula tamén por e-mail a chamada fraude das cartas nixerianas ou da estampita cibernética. Esta estafa consiste en que a vítima recibe un correo electrónico no que se lle informa de que é o beneficiario dunha herdanza millonaria, -e tamén inexistente-, pero que debe pagar un diñeiro por adiantado como condición para acceder á suposta fortuna. Existen variantes: unha conta bancaria abandonada, unha lotaría que a vítima gañou ou unha gran fortuna que alguén desexa doar.

Non sexas fantasma, non é tan fácil ligar:

Trátase dun cebo para que o consumidor chame a un número de alta tarificación, -que empeza por 8** ou de 5 cifras-, ou envíe SMS Premium a números curtos. O suposto "don Juan" recibe unha mensaxe de texto dunha muller que está interesada en quedar con el, tratando de establecer unha conversación, que o programa tentará alongar o maior tempo posible para facturar o máximo e sen que a muller chegue a concertar unha cita.

Disfrace de banco para conseguir os teus contrasinais:

O phishing é un método utilizado por ciberdelincuentes para obter información persoal ou bancaria dos usuarios para utilizala de forma fraudulenta. A maior parte das veces se suplanta a identidade dunha entidade bancaria ou unha empresa, e pode enmascararse detrás dunha simple mensaxe ao seu teléfono móbil, unha chamada telefónica, unha web que simula unha entidade ou a recepción dun correo electrónico.Lembre que unha entidade bancaria non lle pedirá ningún tipo de información fóra da súa páxina web ou a través de correo electrónico. O seu banco nunca lle solicitará contrasinais, números de cartón de crédito ou calquera información persoal por correo electrónico, por teléfono ou SMS. NON responda a estas mensaxes e, en caso de dúbida, acuda á web oficial da entidade tecleándola vostede mesmo no seu navegador.

Os "terroríficos choios" en anuncios en liña de particulares:

As ofertas fraudulentas en numerosas webs de compravenda entre particulares e venda de todo tipo de obxectos, ben por ofrecer produtos inexistentes ou ben por ofrecerse para compralo desde o estranxeiro, son outra das estafas frecuentes entre os usuarios de Internet. Nestes casos solicítase que o comprador adiante os gastos de transferencia como escusa para consumar o delito.Por último, cada vez son máis habituais os timos feitos con apps e webs de compravenda nas que se ofrecen supostas gangas e aos que os autores lle dan máis credibilidade con técnicas de enxeñaría social (creación de perfís falsos para acreditar a súa suposta reputación como bo vendedor, opinións falseadas de supostos internautas, etc.).

"Malware" a través de Whatsapp:

O whatsapp foi tamén un gancho constante para o intento de fraude e distribución de malware durante o ano: desde a falseada capacidade de espiar números alleos (non é posible... e sería un delito) a falsos programas para a súa suposta instalación en computadores ou tablets, aplicacións fraudulentas con nomes rimbombantes (whatsapp ouro) ou a eliminación do dobre check azul (antes de que a permitise a propia aplicación oficial).Os novos gadgets, como smartphones ou tablets, convertéronse en potentes ferramentas para cometer bromas pesadas. Os especialistas da Unidade de Investigación Tecnolóxica (UIT) e do Grupo de Redes Sociais da Policía Nacional han rexistrado miles de denuncias, consultas e pedimentos de axuda dos internautas a través das canles telemáticas da Policía, como @policia ou www.policia.es/colabora.php .

Desconfianza racional e o sentido común son fundamentais:

A Policía Nacional recomenda unhas pautas seguras, tanto no mundo en liña como offline, para previr e evitar ser vítima de estafas, fraudes ou timos.- Actúa con "desconfianza racional" e sentido común ante ofertas ou mensaxes de fontes descoñecidas. Non creas en choios ou gangas e realiza sempre as transaccións económicas a través de plataformas seguras. Non compres en webs descoñecidas que che cheguen a través de ligazóns acurtadas ou fontes non fiables. Se ves en Internet algún choio, indaga sobre el. Tanto pola opinión doutros compradores (votos, confianza, traxectoria, etc.) como en calquera buscador, introducindo datos por se outros usuarios alertasen de algo raro na este oferta. Desconfía de "ofertas incribles". Adopta máximas precaucións en caso de tratos entre particulares, utilizando métodos de pago seguros. Desconfía de anunciantes que non proporcionen un número de teléfono perfectamente identificable.- En caso de aluguer dun inmoble entre particulares é conveniente comprobar a existencia do inmoble en cuestión, para o que podería solicitarse ao arrendatario unha copia da súa documentación, así como un recibo do último IBI ou nota simple da última inscrición rexistral do aloxamento e a fotocopia do DNI. É recomendable solicitar á persoa que oferte o inmoble que lle envíe un breve compromiso de contrato ou calquera documento mediante o cal se poida acreditar ese compromiso de aluguer.- Non deas sempre por suposto que o teu interlocutor vía web, correo electrónico ou rede social é quen di ser... Nin aínda que sexa a través da conta recoñecida por ti dun amigo teu. Pode ser "secuestrada" a través de enxeñaría social (phishing ou malware enmascarado en supostos arquivos moi atractivos)- Se recibes chamadas perdidas desde un teléfono de alta tarificación (905..., por exemplo) ou dun teléfono normal, pero que che deriva a un 80..., toma precaucións. Desconfía tamén de mensaxes inesperadas que che cheguen desde un teléfono móbil curto que tenta que interactúes dalgunha forma con esa empresa ou entidade ou que lle envíes un SMS con algún texto, sen especificar ben claro as condicións- Se recibes un SMS ou un correo pedindo que actualices os teus datos bancarios, de cartón ou conta, non contestes nin enchas formularios de ningún tipo. Lembra que a túa entidade bancaria nunca solicitarache datos nin contrasinais a través de correo electrónico.- Desconfía de supostos sorteos ou agasallos que non sexan de páxinas ou perfís oficiais. Non deas os teus datos se non é unha páxina de confianza.- Mantén actualizado o teu equipamento informático, smartphone ou tablet e protexido. Utiliza programas orixinais e actualiza o sistema operativo, para así evitar a instalación de virus, troyanos, vermes ou programas espía- Consulta con periodicidade os movementos do cartón e conta bancarias, mesmo se dispós dun servizo de alertas tecnolóxicas ao mail ou móbil.- Nin creas nin reenvíes informacións de seguridade que non procedan directamente dunha fonte oficial.- Ante a dúbida, consulta sempre aos axentes da Policía Nacional en calquera comisaría de policía ou a través de www.policia.es/colabora.php