A cantidade defraudada ascende a 105.939,54 €

A Policía Nacional desarticula unha rede criminal dedicada a reclamar falsas débedas con compañías eléctricas mediante vishing

Foron detidas 11 persoas e identificadas 26 vítimas, na súa maioría propietarios de establecementos de restauración

Practicáronse tres entradas e rexistros en domicilios situados nas localidades de San Martín de la Vega e Colmenar Viejo (Madrid) nos que se interviñeron, entre outros, sete teléfonos móbiles, nove soportes SIM, un reloxo de alta gama e documentación variada

A rede criminal contactaría coas vítimas mediante vishing cunha chamada telefónica na que se facían pasar por unha compañía eléctrica e solicitábanlles unha transferencia bancaria urxente para evitar o corte da subministración eléctrica

27/01/25

Axentes da Policía Nacional han desarticulado unha organización criminal que utilizaba a técnica do vishing para reclamar ás súas vítimas débedas inexistentes coas súas compañías eléctricas. Foron detidas 11 persoas e identificadas 26 vítimas ás que causarían un prexuízo de 105.939,54 euros. Durante o desenvolvemento da operación leváronse a cabo tres entradas e rexistros en domicilios situados nas localidades madrileñas de San Martín de la Vega e Colmenar Viejo nos que se interviñeron, entre outros, sete teléfonos móbiles, nove soportes SIM, un reloxo de alta gama e documentación variada.

Facíanse pasar por compañías eléctricas e ameazaban con cortar a subministración

 

A investigación iniciouse no mes de agosto do ano 2023 a partir da detección dun aumento de vítimas deste tipo de estafas mediante a técnica do vishing (voice-chamada). O engano desta organización consistía en contactar coas vítimas mediante unha chamada telefónica na que unha persoa se facía pasar por operador da compañía eléctrica, quen lles indicaba que tiñan unha débeda substancial por falta de pagamento de factura, informando de que se procedería a cortar a subministración eléctrica ese mesmo día se non realizaban unha transferencia bancaria urxente.

 

As chamadas telefónicas producíanse xeralmente ás horas de máxima afluencia de clientes nos establecementos dos que eran propietarios as vítimas, aproveitando así unha menor capacidade de reacción por parte dos afectados e o temor do prexuízo económico que podería causarlles un corte da subministración eléctrica.

 

As contas receptoras dos pagos das vítimas serían previamente abertas por outros membros da rede criminal que actuarían como “mulas”, pero que finalmente eran controladas polos principais membros da organización.

 

Un grupo criminal cunha loxística complexa

 

A actividade detectada a esta organización, indicaba aos investigadores que dispuña dunha loxística complexa para levar a cabo as estafas, contando con numerosas contas bancarias onde recibían o diñeiro, así como unha inxente cantidade de números de teléfono que ían cambiando para realizar chamadas e unha base de datos de clientes das compañías eléctricas aos que dirixir os ataques.

 

As indagacións levadas a cabo desde o inicio da investigación permitiron deter a 11 persoas, entre os que se atoparían os principais responsables da organización, aínda que non se descartan novas detencións. Así mesmo identificáronse a 26 persoas afectadas a quen causarían un prexuízo económico que alcanzaría os 105.939,54 euros.

 

Leváronse a cabo tres entradas e rexistros en domicilios dos principais investigados situados nas localidades de San Martín de la Vega e Colmenar Viejo (Madrid). Como resultado do anterior, interviñéronse, entre outros efectos, sete teléfonos móbiles e nove soportes SIM, un reloxo de alta gama e documentación variada.