Operación conxunta de Policía Nacional , Garda Civil, Mossos d’Esquadra e Ertzaintza

Desarticulada unha rede criminal especializada en estafas tecnolóxicas por valor dun millón de euros con 1.200 vítimas en toda España

Foron detidas 23 persoas na comarca de Osona, entre as cales se atopan os principais responsables da rede, cuxo epicentro se atopaba nesta comarca

A investigación realizouse en dúas fases: 18 detencións e nove rexistros en Manlleu e Masies de Roda o pasado 20 de marzo e cinco detencións máis o pasado 26 de novembro

Os detidos estafaban ás vítimas mediante as técnicas de smishing (SMS), phishing (correo electrónico) e vishing (chamadas telefónicas)

23/12/24

Axentes de Policía Nacional xunto con axentes da Garda Civil, os Mossos d’Esquadra e a Ertzaintza, detiveron a 23 persoas (20 homes e tres mulleres) como presuntos responsables de delitos de estafa, tráfico de drogas, branqueo de capitais e pertenza a organización criminal. Os detidos estafarían, nun período de medio ano, máis dun millón de euros a máis de 1.200 persoas en todo o territorio nacional. Entre todos os detidos suman un total de 139 antecedentes por delitos contra o patrimonio e tráfico de drogas.

A mediados do mes de outubro do ano pasado, detectouse un aumento de denuncias relacionadas con estafas virtuais nas que os autores utilizaban novas tecnoloxías para enviar correos electrónicos e mensaxes en aplicacións de mensaxería e redes sociais co obxectivo de obter datos persoais das vítimas para subtraerlles diñeiro. No transcurso da investigación identificáronse numerosas vítimas en toda España que sufriran o mesmo tipo de estafa por parte dunha mesma organización criminal.

Os investigadores iniciaron unha complexa tarefa de estudo e análise das denuncias que permitiu establecer unha liña de investigación que indicaba e apuntaba que unha parte importante e significativa destas estafas poderíanse estar a cometer desde a comarca de Osona, e máis concretamente por parte dun grupo de persoas que establecera a súa base de operacións na localidade de Manlleu.

A investigación destapou unha estrutura criminal especializada en realizar estafas leves e graves a múltiples vítimas mediante smishing (SMS), phishing (correo electrónico) e vishing (chamadas telefónicas). Cunha réplica fraudulenta da páxina web da entidade bancaria e unha posterior chamada suplantando a identidade de traballadores da mesma entidade, lograban obter datos persoais das vítimas para acceder ás súas contas bancarias. Normalmente realizaban transferencias de 200 €, pero nalgunhas ocasións baleiraban as contas bancarias. No medio ano, os detidos cometerían unha estafa que ascende a un millón de euros.

Desenvolvemento da investigación en dúas fases

O pasado 20 de marzo realizáronse 9 rexistros en Osona, concretamente oito en Manlleu e un en Masies de Roda, cun resultado de 18 persoas detidas, a maioría con idades comprendidas entre 20 e 30 anos e case todos con máis dun centenar de antecedentes, principalmente por delitos contra o patrimonio, aos que se lles atribúen os delitos de estafa tecnolóxica continuada, contra a saúde pública, branqueo de capitais con criptomonedas e organización criminal.

Nos diferentes rexistros interviñéronse indicios da actividade delituosa como teléfonos móbiles, dispositivos de almacenamento de criptomonedas, memorias externas, 50.660 euros en efectivo, cartóns telefónicos de pago, cartóns de crédito de terceiras persoas, armas simuladas, detonadores e unha carabina, varias armas brancas e unha machada, así como marihuana. Tamén se procedeu ao bloqueo de contas bancarias dos investigados en 11 entidades.

Na segunda fase, que tivo lugar o martes 26 de novembro, os axentes detiveron ao cinco persoas máis implicadas directamente na fraude masiva.

Os detidos, cun amplo expediente delituoso, evolucionaran a súa actividade delituosa centrada en furtos e roubos e actualmente especializáronse en cometer este tipo de estafas conseguindo grandes cantidades de diñeiro. A organización dispuña de infraestrutura tecnolóxica, coñecementos e grandes habilidades para utilizar sistemas de enxeñaría social co fin de obter información confidencial enganando ás súas vítimas.
Os investigadores non descartan novas detencións.

Mensaxes masivas para apropiarse dos datos persoais e realizar operacións fraudulentas

A estafa consistía no envío masivo de mensaxes de texto a un número indeterminado de vítimas elixidas ao azar simulando que se trataba da súa entidade bancaria e nos que se lles informaba dun acceso ilexítimo á súa conta corrente. A partir de aí, se a vítima críase a mensaxe, seguía as indicacións e accedía a unha ligazón que a levaba a unha páxina web falsa coa aparencia da real. Os estafadores, mediante diferentes técnicas, entre as que destaca a enxeñaría social, chamaban ás vítimas facéndose pasar por un xestor do banco e conseguían unha serie de datos persoais. Con esta información accedían de forma totalmente ilícita ás contas bancarias para realizar operacións fraudulentas.

A organización criminal, que estaba establecida na comarca de Osona, realizaba a maioría das extraccións de diñeiro en caixeiros de Barcelona e Xirona, pero tamén se determinou que o facían noutros puntos, como en caixeiros do País Vasco, co fin de dificultar a súa identificación valéndose da itinerancia delituosa.

Consellos de seguridade ante estas estafas:

 Cando recibas un SMS ou correo electrónico da túa entidade bancaria cunha ligazón, desconfía, sobre todo se non realizaches ningún movemento co teu banco. Os estafadores envían mensaxes facéndose pasar polo teu banco cunha ligazón fraudulenta para obter os teus datos persoais. Entra directamente na páxina web ou na aplicación do teu banco, pero nunca a través dunha ligazón
 Noutras ocasións pódenche chamar facéndose pasar por un traballador do banco. Fanche crer que houbo un movemento fraudulento na túa conta e pídenche datos persoais para solucionar o problema. Non deas datos persoais por teléfono. Chama directamente ao teu banco para saber se realmente houbo algún problema.
 Se lamentablemente fuches vítima dunha estafa, contacta rapidamente co teu banco, modifica os contrasinais de acceso e denuncia os feitos.