Operación conxunta da Policía Nacional coa Policía Nacional do Perú

Desmantelada a infraestrutura tecnolóxica dunha organización criminal que estafou máis de 3.000.000 de euros mediante vishing

Durante a operación sorprendeuse a 50 empregados que operaban en tres call center en Perú, desde onde realizaban chamadas telefónicas simulando ser empregados de diversas entidades bancarias e que conseguiron estafar a máis de 10.000 persoas

Detívose a un total de 83 persoas, entre os que se atopa o líder da organización, 35 en diferentes puntos de España -Madrid, Vigo, Barcelona, Mallorca e Salamanca- e a 48 en Perú

Leváronse a cabo 29 entradas e rexistros simultáneas en ambos os países nas que se interviñeron diñeiro, teléfonos móbiles, dispositivos informáticos, así como documentación relativa a estas estafas

12/12/24

Agentes de la Policía Nacional, junto con la Policía Nacional del Perú, con la colaboración de la Agregaduría de Interior en ese país, han desmantelado la infraestructura tecnológica de una organización criminal que estafó más de 3.000.000 mediante vishing. Se ha detenido a un total de 83 personas, entre las que se encuentra el líder de la organización, 35 en diferentes puntos de España -Madrid, Vigo, Barcelona, Mallorca y Salamanca- y a 48 en Perú. Se han llevado a cabo 29 entradas y registros en ambos países de manera simultánea, en las que se han intervenido dinero, teléfonos móviles, dispositivos informáticos y abundante documentación relativa a estas estafas.

Estreitos lazos familiares

A investigación iniciouse en agosto de 2022 ao ter coñecemento de que podería existir un grupo criminal dedicado a cometer estafas mediante o procedemento de vishing. Avanzadas as pescudas, comprobaron que existía unha estrutura piramidal formada por persoas de máxima confianza -familiares e amigos íntimos- cunha clara repartición de funcións. En Perú atopábase o líder da organización, que tiña baixo o seu mando a tres persoas que controlaban cada un dos centros de chamadas. Estes contaban con carteis de frases motivacionales para animar aos empregados, chegando a celebrar as primeiras estafas dos traballadores de recente incorporación. No elo inferior estaban os traballadores que se encargaban de realizar as chamadas ás potenciais vítimas estando en inmediata colaboración cos que operaban en España.

50 empregados traballando simultaneamente nos centros de chamadas

O modus operandi desta estafa coñecida como vishing, consistía en realizar chamadas de maneira masiva obtendo a información de bases de datos e seguindo un guión establecido para gañarse a confianza das vítimas. Utilizando técnicas de enxeñaría social, conseguían enmascarar o número de teléfono -spoofing- desde o que realizaban a chamada, logrando así que na pantalla dos afectados aparecese o nome e o número oficial de atención ao cliente da súa entidade bancaria, dando máis realismo á estafa. Todo iso realizábano desde o tres centros de chamadas onde traballan unhas 50 persoas de maneira simultánea realizando miles de chamadas diarias.

En alerta a pé de rúa para sacar o diñeiro en caixeiros automáticos

Unha vez facíanlles crer que tiñan un cargo fraudulento e que a súa conta estaba bloqueada, indicábanlles os pasos a seguir na aplicación do seu banco -utilizando para iso os manuais de usuario que lles facilitaban os líderes da organización- simulando que o código que recibirían nos seus teléfonos móbiles permitiríalles desbloquear a súa conta. O engano finaliza unha vez que ese código era facilitado pola vítima ao seu interlocutor quen, de maneira inmediata, enviábao aos outros membros da organización situados en España. Estes atopábanse en modo alerta en rúas nas que se existían sucursais de entidades bancarias próximas para a retirada de efectivo do caixeiro utilizando este código. Unha vez tiñan o diñeiro no seu poder, apropiábanse dunha porcentaxe que oscilaba entre o 20 e o 30%, transferindo o resto á organización en Perú por medio de empresas dedicadas ao envío de efectivo a outros países.

Claves secretas de cores para comunicarse

Os empregados de España repartíanse por diferentes cidades para dificultar así calquera investigación policial posterior. Desta forma, utilizaban claves secretas cos seus compañeiros dos centros de chamadas para informarlles das entidades que tiñan á vista mediante uns códigos de cores en función das sucursais en cuestión.

Unha vez os investigadores lograron identificar os membros desta organización, coa colaboración da Agregaduría de Interior en Perú, estableceron un dispositivo policial formado por máis dun centenar de axentes para a localización de todos eles. Desta forma, realizáronse 29 entradas simultáneas en España e en Perú, logrando a detención de 83 persoas como presuntos responsables dos delitos de estafa agravada, branqueo de capitais e pertenza a organización criminal. Durante o operativo en Perú, que contou coa presenza de axentes da Policía Nacional española, desmanteláronse tres call center desde os que operaba a organización, descubrindo in fraganti como operaban 50 traballadores da estrutura criminal.

Ademais interviñéronse diñeiro, teléfonos móbiles, dispositivos informáticos, así como documentación relativa a estas estafas. Actualmente a investigación continúa aberta posto que non se descartan novas detencións ou a aparición de máis vítimas.

A Policía Nacional aconsella

- Non achegar nunca datos persoais nin bancarios sen cerciorarse de que se trata da empresa ou a entidade en cuestión. Ademais, a nosa entidade bancaria xa dispón destes datos, por tanto, nunca nolos van a pedir.
- Lembrar que ningunha empresa privada ou institución pública utiliza este método para solicitar datos persoais aos seus clientes.
- Non facilitar nunca información de cartóns, documentos de identidade, nomes de usuarios, códigos e contrasinais.
- Ante calquera dúbida sobre se a identidade do interlocutor é realmente a da nosa entidade bancaria, cortar inmediatamente a comunicación e chamar ao teléfono de atención ao cliente que podemos atopar tanto nas páxinas oficiais como na propia aplicación.