Para mellorar a eficacia e a eficiencia da Administración Pública

A Policía Nacional activa un plan para potenciar a identidade dixital dos cidadáns

Entre as diversas actuacións que se van a levar a cabo destaca a renovación de 351 Postos de Actualización de Documentación instalados nas comisarías, que son os que permiten renovar os certificados do DNI, cambio de contrasinal para acceder aos certificados electrónicos e levar a cabo operacións de consulta de datos e verificación do DNl-e

Outra das actuacións xa plenamente operativa é a posibilidade do pago das taxas de expedición de documentos de identidade e viaxe (DNI e Pasaporte) a través de terminais de punto de venda (TPV) e a implementación da pasarela de pago coa Axencia Tributaria, un sistema que facilitará e axilizará este trámite á cidadanía. Este proxecto foi realizado por Banco Santander e Getnet, provedor de pagos global da entidade

O proxecto coñecido co nome «DNI virtual» vai supor unha transformación do modo de relacionarse coa Administración Pública ou co sector privado, o que require ineludiblemente que non se vexa comprometida a garantía da identidade segura que a lexislación vixente atribúe ao DNl-e

29/02/24

A Policía Nacional ha posto en funcionamento un Plan de Identidade Dixital co obxectivo de mellorar a eficacia e a eficiencia da Administración Pública e a accesibilidade dos servizos públicos dixitais á cidadanía e ás empresas. Os novos proxectos permitirán dinamizar e estender o uso da Identidade Dixital. Entre estas novas iniciativas destaca o coñecido co nome «DNI virtual», que vai supor unha transformación do modo de relacionarse coa Administración Pública ou co sector privado, o que require ineludiblemente que non se vexa comprometida a garantía da identidade segura que a lexislación vixente atribúe ao DNl-e.

Son diversas as actuacións que se van a levar a cabo dentro deste ambicioso Plan. Unha delas é a renovación de 351 Postos de Actualización de Documentación (PAD) instalados nas comisarías da Policía Nacional, que son os que permiten renovar os certificados do DNI, cambio de contrasinal para acceder aos certificados electrónicos e levar a cabo operacións de consulta de datos e verificación do DNl electrónico. Actualmente hai instalados un total de 577, e os novos disporán dun deseño máis ergonómico, funcional e operativo.

Nestes momentos xa se instalaron 20 destes novos PAD, mentres que o resto estará listo ao longo do este ano. Co obxectivo de achegar a Administración á cidadanía, está prevista a adquisición de 210 PAD para o seu despregamento en máis municipios. A instalación dos citados postos iniciarase no mes de xuño.

Implantación dun sistema de pago de taxas por TPV para facilitar o trámite á cidadanía

Outra das actuacións que se atopa xa plenamente operativa é a posibilidade do pago das taxas de expedición de documentos de identidade e viaxe (DNI e pasaporte) a través de terminais de punto de venda (TPV) e a implementación da pasarela de pago coa Axencia Tributaria. Ata agora só podíase aboar a taxa en liña no momento de solicitar a cita, pero no marco deste Plan de Identidade Dixital activado pola Policía Nacional, e co obxectivo de axilizar e facilitar o proceso á cidadanía, ampliouse a posibilidade do pago con cartón a través dos TPV instalados nas Unidades de Documentación.

O contrato foi adxudicado a Banco Santander e Getnet, que forma parte de PagoNxt, a plataforma global de pagos de Grupo Santander. Instaláronse máis de 1800 terminais de pago nas comisarías de todas as rexións. As unidades móbiles, que se desprazan en vehículos aos pobos para renovar o DNI ou o pasaporte, tamén dispoñen de terminais para aceptar o pago con cartón. Isto supón que todos os postos de expedición de documentos españois atópanse cubertos con este terminais e aceptan o pago con cartón ou móbil.

Este sistema de pago é válido para os cartóns máis usados polos cidadáns ou dispositivo móbil con tecnoloxía EMV contactless. Este proxecto axudará a reducir o manexo de efectivo, á vez que fomenta a evolución cara a unha experiencia dixitalizada, simplificando procesos e facéndoos máis eficientes e cómodos, tanto para os traballadores como para os cidadáns.

DNI no móbil

O proxecto coñecido co nome «miDNI» vai supor unha transformación do modo de relacionarse coa Administración Pública ou co sector privado, o que require ineludiblemente que non se vexa comprometida a garantía da identidade segura que a lexislación vixente atribúe ao DNl-e.

En síntese, a finalidade deste proxecto é que poida acreditarse a identidade española a través de medios telemáticos e que o interesado acceda aos seus datos almacenados no ficheiro do DNI, acreditarse da mesma forma a como a faría se mostrase o soporte físico do documento e operar nunha contorna dixital, xa sexa público ou privado. Con todo isto, a Policía Nacional podería facilitar aos cidadáns o acceso telemático a determinados servizos asociados ao DNI.

Neste proceso haberá unha primeira fase para dotar aos cidadáns dunha representación virtual do DNI físico, que lles permitiría identificarse e acreditar a súa identidade mediante a exhibición desa imaxe electrónica do seu DNI físico. Esta imaxe ou representación física mediante un QR estaría asinada electronicamente pola Policía.

Desenvolverase un sistema centralizado que proporcionará un servizo en liña para a obtención da representación virtual do DNI e a súa verificación, así como unhas aplicacións que permitan a descarga da representación física do DNI asinada pola Policía.

Ao poder acreditar a identidade de igual forma que o DNI físico, incluso garantindo que o documento non foi subtraído ou extraviado e que non existe unha expedición posterior, podería utilizarse para acreditar a identidade en calquera proceso de rexistro público ou privado, como apertura de conta bancaria, rexistro nun hotel ou aluguer dun vehículo, entre outros.

Nunha segunda fase dotarase aos cidadáns duns certificados de identificación e firma electrónica centralizada. Estes certificados terán o mesmo recoñecemento europeo que os do DNI.

Novos módulos de expedición do DNI exprés

Dentro deste Plan de Identidade Dixital, tamén se están despregando os módulos de expedición múltiple (DNI exprés). Esta medida posibilita a atención simultánea de dúas persoas, mantendo a privacidade de cada cidadán, por un único expedidor no tempo equivalente a unha expedición de DNI-e estándar. O sistema baséase na sinxeleza do manexo tanto para o expedidor como para os cidadáns.

Aspecto importante do proxecto é a obtención in situ da fotografía, incrementando con iso notablemente a seguridade da expedición e descartando calquera dúbida sobre a imaxe do titular (prevención da usurpación da identidade). Tamén inclúe a captura doutros datos biométricos do titular do documento no mesmo instante da súa renovación, e está equipado cunha pantalla que permite ao interesado personalizar o contrasinal para o acceso aos certificados electrónicos almacenados no chip do documento.

Prioritariamente, instalaranse nas Unidades de Documentación con maior carga de traballo. O proxecto contempla a adquisición de 127 unidades de DNI exprés. Xa se atopan instalados DNI exprés con plena operatividade nas Unidades de Documentación de Barcelona Trafalgar, Bilbao, Córdoba, Madrid-Santa Engracia, Granda-Centro, Granda-Norte, Madrid-Cidade Lineal, Málaga, Toledo, Valencia-Hospital. No resto das Unidades estarán instalados antes de que acabe o primeiro semestre deste ano.

Unidades Móbiles de Documentación

Con este proxecto tamén se persegue a transformación dos equipos móbiles de expedición actuais, dotándolles dun vehículo policial que permitirá a expedición en unidade de acto (tal e como ocorre coa expedición nunha dependencia policial) tanto do DNI como, por primeira vez, do pasaporte.

A conexión territorial, vertebración do Estado e sensibilidade coa España máis afastada garantiríase con este novo servizo máis próximo ao cidadán, e que aforraría en custos polo seu novo sistema de expedición documental.

Este proxecto contempla continuar potenciando a documentación para atender á cidadanía, tendo en conta que, mellorando o procedemento actualmente existente, conseguirase un servizo integral de documentación. Levouse a cabo a adquisición de 85 unidades móbiles de documentación.

Por último, pódese destacar os 155 novos Equipos Xestión de Esperas, que, sincronizados co sistema de cita previa, facilitan a atención ás persoas que acoden a calquera Unidade de Documentación para a realización dun trámite mediante a asignación da quenda de espera.