Operación conxunta da Policía Nacional e a Axencia Tributaria

Intervido ao oeste de Canarias un cargueiro con 4.500 quilos de cocaína procedente de Colombia

O ‘Orión V’, con bandeira de Togo e un transporte de gando con destino a Oriente Próximo, foi interceptado a 62 millas ao suroeste do arquipélago por parte do buque ‘Fulmar’ de Vixilancia Aduaneira

Detívose aos 28 tripulantes do cargueiro, de nove nacionalidades diferentes

As organizacións internacionais se reinventan á hora de transportar droga desde Latinoamérica ata Europa, utilizando gando vivo para dificultar o seu control e localización

28/01/23

Axentes da Policía Nacional, nunha operación conxunta co Servizo de Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria, interviñeron a 62 millas ao suroeste das Illas Canarias o cargueiro ‘Orión V’ cando portaba máis de 4.500 quilos de cocaína. Tras a interceptación do barco por parte do Buque de Operacións Especiais ‘Fulmar’ do Servizo de Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria, procedeuse á detención dos seus 28 tripulantes, de nove nacionalidades diferentes. O cargueiro, con mesma bandeira de Togo e similares dimensións que o ‘Blume’ abordado a mediados deste mes tamén en augas próximas a Canarias, transportaba gañado desde Colombia ata Oriente Próximo.

Na operación colaboraron a DEA americana, o Centro de Análise e Operacións do Atlántico (MAOC-N) e o Centro de Intelixencia Contra o Terrorismo e o Crime Organizado (CITCO), así como as autoridades togolesas.

A investigación iniciouse como consecuencia das pescudas levadas a cabo, conxuntamente, por Policía Nacional e o Servizo de Vixilancia Aduaneira, que determinaron a posible implicación dunha embarcación sospeitosa de tráfico ilícito de estupefacientes procedente de Sudamérica.

Desde o ano 2020, a Policía Nacional e o Servizo de Vixilancia Aduaneira, estaban a realizar un seguimento esta embarcación ORION V (ex SPIRIDON), sospeitosa de ser utilizada para o transporte de importantes cantidades de droga. O estupefaciente era cargado en porto, ou ben transferido ás mesmas en alto mar.

Esta embarcación xa foi analizada no marco dunha investigación desenvolvida pola Brigada Central de Estupefacientes e o Servizo de Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria na que foron detidos, entre outros, os irmáns “Santorum”, encargados da recepción e introdución de importantes cantidades de cocaína. A pesar de ser sometida a control e rexistro naquela ocasión non se puido localizar droga no seu interior, aínda que existían indicios suficientes que confirmaban que se trataba dunha embarcación que, transportaba estupefaciente coa escusa do transporte de gando -cara a países como Libia, Angola, Arabia Saudita, Curazao, Exipto, Emiratos Árabes, Hong Kong, Iraq, Israel, Xordania Líbano, Libia, Macao, Kuwait e Qatar-, ofrecendo produtos de gañado tratado e manipulado en condicións adecuadas para o comercio internacional.

Finalmente, a Dirección Adxunta de Vixilancia Aduaneira estableceu un dispositivo aeronaval que permitiu que, a tarde do día 24 de xaneiro, o buque ‘Fulmar' localizase e abordase o cargueiro.

Tras inspeccionar as zonas comúns do mercante detectouse, nun silo de penso, a presenza dun número indeterminado de fardos dos habitualmente utilizados para o tráfico de cocaína. Por este motivo procedeuse á detención dos 28 tripulantes da embarcación: dez cidadáns tanzanos, cinco sirios, catro kenyanos, dous ecuatorianos, dous panameños, dous colombianos, un dominicano, un nepalí e un nicaraguano, así como á aprehensión do buque para o seu traslado ao porto das Palmas. A operación foi dirixida e coordinada pola Fiscalía Antidroga da Audiencia Nacional.

Tanto os detidos, como a embarcación, a droga e as dilixencias policiais pasarán a disposición do Xulgado Central de Instrución en funcións de Garda da Audiencia Nacional.

Nove toneladas de cocaína no lapso dunha semana

Esta operación é unha máis das efectuadas na loita contra o tráfico de drogas na denominada ‘Ruta Atlántica' da cocaína que utilizan mercantes e pesqueiros, procedentes de Sudamérica, que transbordan as sustancias estupefacientes en metade do Atlántico para a súa posterior introdución no continente europeo.

A interceptación do ‘Orión V' levouse a cabo apenas seis días despois da realizada o 18 de xaneiro, cando se interveu o cargueiro ‘Blume', de moi similares características –ambos con preto de 100 metros de eslora– e 4.500 quilos de cocaína a bordo. As dúas operacións realizadas sobre os cargueiros permitiron intervir nove toneladas de droga nun breve período de tempo.