Asentada na provincia de Alacante

A Policía Nacional desarticula unha organización criminal altamente especializada no tráfico ilícito internacional de vehículos de alta gama

A investigación –que durou máis de dous anos e medio e desenvolveuse en tres fases- permitiu deter a 15 persoas e intervir 17 vehículos, así como numerosas ferramentas destinadas á subtracción e a falsificación de vehículos

As técnicas utilizadas para obter os vehículos, que posteriormente vendían noutros países europeos (principalmente en Francia), eran a subtracción e a apropiación indebida a través de contratos de renting, leasing e aluguer temporal

Os membros da organización -que contaban cunha alta especialización e profesionalidade- dispuñan de medios técnicos de gran valor e difícil obtención

A operación acreditou a existencia de vínculos da armazón con outras actividades delituosas; concretamente, facilitaban vehículos “en aluguer" a persoas relacionadas co tráfico de drogas mentres a estes constáballes a titularidade das empresas de renting

11/01/23

Axentes da Policía Nacional han desarticulado unha organización criminal, asentada na provincia de Alacante, altamente especializada no tráfico ilícito internacional de vehículos de alta gama. A investigación –que durou máis de dous anos e medio e desenvolveuse en tres fases- permitiu deter a 15 persoas e intervir 17 vehículos, así como numerosas ferramentas destinadas á subtracción e a falsificación de vehículos. As técnicas utilizadas para obter os vehículos, que posteriormente vendían noutros países europeos (principalmente en Francia), eran a subtracción e a apropiación indebida a través de contratos de renting, leasing e aluguer temporal.

Os membros da organización -que contaban cunha alta especialización e profesionalidade- dispuñan de medios técnicos de gran valor e difícil obtención. A operación acreditou a existencia de vínculos da armazón con outras actividades delituosas; concretamente, facilitaban vehículos “en aluguer" a persoas relacionadas co tráfico de drogas mentres a estes constáballes a titularidade das empresas de renting.

As pescudas iniciáronse en xullo de 2020 cando os axentes recuperaron en Alacante un vehículo de alta gama que fora denunciado como subtraído un mes antes no municipio alacantino de Villajoyosa. Os feitos sucederon nun parking comunitario onde foi roubado un segundo turismo de características similares.

Desde entón, os axentes iniciaron arduas xestións de investigación que permitiron acreditar a existencia dunha organización criminal moi especializada e duradeira no tempo que, ademais, contaba con medios tecnificados de gran valor e difícil obtención. Así mesmo, identificaron as súas conexións co tráfico internacional de vehículos, detectando un fluxo de vehículos que non só colocaba a España como orixe, senón tamén como destino. Neste sentido, vehículos de países como Francia, Estonia, Italia ou Reino Unido foron localizados ao longo da investigación no noso país.

Dúas vías para a obtención de vehículos

Tras varias xestións policiais, os axentes descubriron cal era o modus operandi da armazón. Aínda que desde o primeiro momento acreditouse a existencia dunha organización criminal dedicada ao roubo de vehículos, co avance das pescudas detectaron que os investigados obtiñan os vehículos a través doutras modalidades delituosas como o renting, o aluguer a curto prazo e da saída de vehículos de leasing con reserva de dominio fóra de España.

No primeiro caso, o destino dos coches era o seu despezamento e venda no mercado negro, ou ben a alteración dos seus elementos identificativos –o que se coñece como “maquillado”- e a súa matriculación con documentación falsa para, posteriormente, vendelos fóra de España (principalmente en Francia). En calquera dos casos, trátase dunha actividade que require unha alta especialización.

A segunda das vías empregadas era a apropiación indebida de vehículos a partir de contratos de renting, leasing e aluguer temporal que non pagaban. Isto supuña a fraude á empresa propietaria ou financeira afectada e a posterior matriculación nun terceiro país a través de documentación falsificada.

Alta especialización e profesionalidade dos seus membros

O modus operandi da organización -respecto da subtracción dos vehículos de alta gama e a súa posterior comercialización no mercado negro- revela gran profesionalidade e alta especialización por parte dos seus membros, que actuaban sempre de forma minuciosa e coordinada.

En primeiro lugar, seleccionaban o obxectivo. Os vehículos subtraídos non eran elixidos o azar, senón que eran coidadosamente seleccionados. Ademais, utilizaban dispositivos de geolocalización (balizas) para obter información sobre as rutinas do seu propietario, e o momento do roubo estaba perfectamente estudado. A seguir, facían uso de ferramentas e dispositivos específicos que lles permitía tanto inhibir os sinais de alarma como abrir o vehículo. Unha vez dentro, grazas a sofisticados dispositivos electrónicos, clonaban a chave. Resulta rechamante o feito de que cada marca de coche require dispositivos específicos para a súa apertura e clonado de chave, aínda que a organización subtraía vehículos de diferentes marcas, o cal evidencia a alta tecnificación dos seus integrantes.

Clonada a chave, nese mesmo momento ou ben uns días despois, subtraían o vehículo en cuestión de segundos. Posteriormente (e antes de introducilos en talleres ou garaxes subterráneos) deixábanos arrefriar, isto é, gardábanos durante uns días na vía pública para asegurarse de que non levaban dispositivos non eliminados que posibilitasen ao propietario ou á policía a súa localización. A partir dese momento, trasladábano a un lugar seguro onde era “maquillado”; suprimían os seus elementos identificativos –principalmente matrícula, bastidor e documentación- e creábanlle uns novos para dotar ao vehículo doutra identidade.

Por último, unha vez que o vehículo fora “dobrado” e documentado, era reintroducido á circulación, de forma que se puña á venda chegando a compradores de boa fe que ignoraban a procedencia ilícita do mesmo.

Tres fases operativas da investigación

As dúas primeiras fases desenvolvéronse entre 2020 e 2021. Na primeira delas, os axentes actuaron sobre o tráfico de vehículos obxecto de leasing con reserva de dominio e detiveron a dúas persoas. Neste sentido, detectaron unha mercantil utilizada para obter vehículos que eran matriculados e transportados a Francia de forma fraudulenta.

A segunda foi dirixida ao tráfico de vehículos obxecto de renting e finalizou coa detención de cinco persoas. Coa mesma mercantil detectada uns meses antes contrataban vehículos na súa modalidade de renting que eran, igualmente, matriculados e transportados a Francia de maneira fraudulenta.

A terceira e última fase operativa, desenvolvida o pasado mes de decembro, centrouse no tráfico de vehículos obxecto de roubo. Tras localizar o lugar de ocultación e “maquillado” dos vehículos, os axentes realizaron varios rexistros nos que interviñeron vehículos subtraídos e numerosas pezas e documentación relativa a outros turismos. Así mesmo, incautaron efectos empregados no roubo dos coches, tales como equipos de transmisións, localizadores GPS ou dispositivos para a apertura e clonado de chaves de vehículos. Froito desta fase foron detidas oito persoas máis.

Cuantiosos beneficios económicos

A investigación puxo de manifesto que todos os elos da armazón obtiñan cuantiosos beneficios coa venda de vehículos. Ademais, permitiu acreditar que outra das formas que tiñan de incrementar as súas ganancias económicas era facilitar vehículos “en aluguer” a persoas relacionadas co tráfico de drogas mentres os coches constaban baixo titularidade das empresas de renting, o cal impedía que fosen identificados.

Por outra banda, mediante a venda ilegal dos coches, algúns dos investigados compraban outros vehículos no estranxeiro que, unha vez matriculaban en España, vendían. Desta forma blanqueaban o diñeiro que obtiveran de forma ilícita.

15 detidos e 17 vehículos intervido

Durante a operación, os axentes arrestaron a 15 persoas polos delitos de pertenza a organización criminal, apropiación indebida, falsidade documental e roubo de vehículo, aínda que non se descartan novas detencións. Ademais, reuniron evidencias de roubos de vehículos desde o ano 2019 ata o pasado mes de novembro, data en que tivo lugar a última subtracción investigada.

Así mesmo, interviñéronse 17 vehículos, numerosa documentación e compoñentes doutros turismos, ferramentas e documentos utilizados nos roubos e falsificacións dos mesmos, chaves, e 6.500 euros en efectivo. Paralelamente, recuperáronse vehículos noutros países de Europa, principalmente en Francia -onde parte da organización atopábase asentada-, motivo polo que as autoridades francesas han realizado varias detencións e incautaron vehículos de orixe española.