Des que es va activar l'estat d'alarma per lluitar contra el Covid-19

El 091 de la Policia Nacional a Madrid ha rebut prop de 100.000 trucades

Molts ciutadans van contactar amb el CIMACC per alertar als agents sobre conductes d'altres persones que no respectaven les mesures de restricció de moviments

També han augmentat el nombre de serveis humanitaris i assistencials a persones majors que sol·licitaven auxili a la Policia per haver sofert alguna caiguda als seus domicilis

03/04/20

El telèfon d'emergències de la Policia Nacional de Madrid, el 091, ha rebut prop de 100.000 trucades des que va entrar en vigor l'estat d'alarma per lluitar contra el Covid-19. Alguns dies s'ha arribat a duplicar el nombre de comunicacions respecte al mateix període de l'any anterior. S'ha reforçat el nombre d'operadors per fer front a aquesta major demanda, amb el que s'ha aconseguit mantenir el temps de resposta entorn de/entorn de 10 segons. El dia amb major demanda es van registrar 8.000 trucades.

Molts ciutadans van contactar amb el Centre Intel·ligent de Coordinació Mano i Control (CIMACC) de la Policia –abans conegut com a Sala del 091- per alertar als agents sobre conductes d'altres persones que no respectaven les mesures de restricció de moviments. A més, aproximadament un terç de les comunicacions rebudes en aquest període sol·licitaven informació sobre les mesures adoptades en relació amb l'estat d'alarma.

També destaca el nombre de serveis humanitaris que s'han dut a terme, com és el cas de persones majors que havien caigut a l'interior dels seus domicilis i que van cridar al 091 per sol·licitar ajuda.

“Policia, digui'm”:

La labor principal dels CIMACC 091 és canalitzar i atendre via telefònica les situacions d'emergència i demandes d'informació dels ciutadans. Per a això, el Cap del CIMACC 091 compta amb informació en temps real de la ubicació dels efectius policials desplegats a la ciutat, així com d'avançats recursos tecnològics destinats a resoldre escenaris crítics al més aviat possible.Entre altres funcions, els CIMACC també coordinen i atenen les peticions d'informació dels propis agents de la Policia Nacional que treballen a peu de carrer, respecte a, per exemple, les ordres judicials d'allunyament o protecció de les víctimes de violència de gènere. Així mateix, també dede els CIMACC 091 s'assumeix la coordinació integral de dispositius especials de seguretat o emergències.Cada minut el CIMACC 091 de Madrid va rebre en 2019 una mitjana de dues trucades que van ser ateses per un operador en amb prou feines set segons. Aquesta cadència fa que la temprança, preparació i organització dels agents resultin fonamentals per iniciar la resolució de situacions urgents i en moltes ocasions vitals.De fet, el nombre de trucades pot arribar també a concentrar-se en funció de l'hora: les franges en les quals les intervencions de la Policia es fan més nombroses sol coincidir entre les 12 a 14 hores, així com de 19 a 21 horesEl 091, nombre d'atenció telefònica de la Policia Nacional, s'ha convertit al llarg de la història en un referent per als ciutadans espanyols. Aquest servei es va instaurar inicialment a Madrid en 1958, per més tard fer-ho a Barcelona i ja l'any 1960 implantar-se en tota Espanya. Aleshores, un Cap de Sala i dos operadors s'encarregaven d'atendre les necessitats de seguretat dels ciutadans.